Tamanes neparastā Laulība

19.02.11

Pirms četrarpus gadiem kristiete Zane Teilāne apprecējās
ar musulmani Hesham Mohamed Taman, kuru mīļi sauc par Išo.

Vakar bija radio raidījums par laulību starp atšķirīgām reliģijām.
Kāda klausītāja uzdeva divus jautājumus : vai kristiete var precēties ar musulmani? un ko darīt, ja ir mīlestība?
Studijā uzaicinātais eksperts nodemonstrēja cara laiku tumsonību un kliedza, ka nekādā gadījumā : musulmanis melo un sākumā izliekas samīlējies; īstenībā nogalināt kristieti viņam ir goda lieta; ja kristiete grib precēties ar musulmani, tad vispirms ir jāatsakās no savas ticības.

---
Varena filma : Fiddler on the Roof (1971) - cara laikos, kad jūdiete gribēja precēties ar pareizticīgo, viņai bija jāatsakās no savas ticības...
P.S. Izrādās, ka ebrejiete var būt riža! Un tā tas tiešām ir.

---

ZANE TAMANE
(30.11.06 žurnāls Una) :
"Kā lielākā daļa ēģiptiešu, arī mans vīrs Išo ir musulmanis, kaut arī ļoti rietumniecisks. Es neuztraucos, ka viņš varētu man pieprasīt, lai dzīvoju tādu dzīvi kā lielākā dala musulmaņu sieviešu. Tomēr nedaudz bažījos - vai tik viņš negribēs, lai valkāju parandžu. Kad ciemojos pie viņa, redzēju, ka viņa māsa to nevalkā, bet mamma gan, kaut gan viņas vīram tas nemaz nepatīk.
[...] Mēs daudz esam diskutējuši par kultūras un reliģijas atšķirībām, jo es esmu kristiete. Kopā pat lasījām grāmatu par atšķirībām mūsu reliģijās un vienojāmies, ka viens otram neko neuzspiedīsim.
Tā arī darām - es mājās lasu Bībeli, bet viņš Korānu."