Niedolas puspēdas Tālais

23.11.10
Niedola : "Īpaši daudz izmestu trīspunktnieku šajā sezonā man nav, bet arī Latvijas izlasē tālmetieni man parasti bija puspēdu pāri līnijai. Tātad tālais vienmēr bija kā pustālais. Trīspunktu metienu līnija tagad ir pusmetru tālāk no groza nekā iepriekš, tomēr tik un tā puspēdu esmu pāri [smejas]" (16.nov Sporta avīze).

Līdz ar trīspunktnieku līnijas pabīdīšanu tālāk ir kritusies trīspunktnieku precizitāte : Eirolīgā no 35.0 % pagāšsezon līdz 31.5 % šosezon , Polijā no 30.8 % pagāšsezon līdz 28.4 % šosezon, utt.

Niedola : "Trīspunktnieks līdz šim nav bijis mana stiprākā puse - pagaidām par to īpaši nesatraucos. Kāpēc man jāmet tālie metieni, ja zinu, ka varu izrauties zem groza un iemest divus punktus ar sodu? Groza apakšā punktu gūšanas iespējamība ir drošāka, bet trīspunktnieks var iekrist un var neiekrist. Ja mēs visas tagad sāksim mētāt tālos... Mums komandā ir spēlētājas, kuras tieši tam ir specializējušās. Kāpēc man jādara viņu darbs, ja varu darīt savējo?" (16.nov Sporta avīze).

Uz aizrādījumu parasti ir tieksme meklēt pretargumentus.
Kā redzams, Niedola tos ir veikli atradusi.
Tādos gadījumos izmantojamas divu veidu metodes :
1) JĀMIN PIEMĒRI NO SAVAS PIEREDZES ,
2) JĀSPIEŽ AR VARU .

Piemēri no savas pieredzes
Tālajos man nav lielas pieredzes.
Pamatskolā biju švaks driblā, tāpēc mana specializācija bija stāvēt pie groza un gaidīt, kamēr pados bumbu, lai es iemestu grozā - fiksi, kamēr kāds nav uzgrūdies virsū.
Vidusskolā bija maz puiku, tāpēc nācās spēlēt ar un pret meitenēm. Tad nu gan es atvēros driblā, un biju varens punktu guvējs. Ar un pret meitenēm spēlēt bija pavisam cita motivācija - ļoti centos izrādīties un alku pēc kontaktspēles. Tādējādi vidusskolā es biju fizkultūras stundu zvaigzne.
Pēdējo reizi tālos mēģināju 2006. gadā Arvīda Saboņa basketbola skolas treniņu zālē. Paņēmu bumbu, metu tālo, un precīzi!!! Domāju, ka tomēr man ir talants, ja tā uzreiz varu iemest. Diemžēl nākamie deviņi tālie bija stipri vien neprecīzi... Atmetu ar roku un devos gaidīt, kad Sieviešu izlase nāks uz iesildīšanos.

Spiest ar varu
Nantes klubs viņu īpaši nespiedīs. Gandrīz visu veidu franču komandas var apspēlēt ar zonas aizsardzību, jo tās slikti met tālos.
Visefektīvāk būtu, ja tieši Dikeoulakos viņai piezvanītu un norīkotu trenēt un mest tālos šosezon klubā, lai Sieviešu izlasē viņa ierastos kā daudzpusīga spēlētāja.